Hoe neem je het best contact met ons op?

We merken dat het soms nog onduidelijk is hoe je ons het best kan bereiken. Daarom zetten we dit graag nog even voor jou op een rij.

  • Dringend? Bel 112 of gebruik de App.

  • Voor niet-dringende interventies (wespenverdelging, wateroverlast,…) en algemene vragen zijn wij bereikbaar via ons e-loket of op het nummer 015 280 280.

Via dit nummer krijg je volgend keuzemenu:

  1. Wespen, wateroverlast en andere niet-dringende interventies waar je de hulp van de brandweer voor nodig hebt
  2. Preventiedienst: voorbesprekingen, adviezen of inspecties van bouwplannen, gebouwen,…
  3. Boekhouding
  4. Officier van wacht in brandweerpost Mechelen

  • Voor stormschade tijdens kunnen burgers terecht op ons e-loket of op het nummer 1722 tijdens code oranje of rood.


We hebben voor niet-dringende interventies en administratieve vragen dus één centraal nummer: 015 280 280.  We raden dus af om rechtstreeks naar de lokale brandweerposten te bellen. Zij verwijzen je meestal ook door naar dit centrale nummer, ons e-loket  of 112.
Je kan ook steeds onze website raadplegen om de contactgegevens van onze diensten op te zoeken. 

Laatst bijgewerkt op 13 februari 2020
Hoe neem je het best contact met ons op?
Bezoek de nationale website via www.hulpverleningszone.be.