Beleid
Zoneraad

De zoneraad is verantwoordelijk voor de organisatie en het beheer van de brandweerdiensten in de hulpverleningszone. De zoneraad is van rechtswege samengesteld uit de burgemeesters van de 19 gemeenten die binnen ons interventiegebied vallen en die financieel bijdragen in de werkingsmiddelen. De raad heeft een voorzitter en een secretaris. De zonecommandant heeft een adviserende stem.

Taken van de zoneraad

De zoneraad vergadert minimaal 4 keer per jaar en bepaalt het beleid: waar staat de hulpverleningszone over een bepaalde tijd? De vergaderingen zijn openbaar, met uitzondering van een aantal specifieke agendapunten. 

De agenda en beslissingslijsten vind je terug op de subpagina van de bekendmakingen.

Wie zetelt er in de zoneraad?

  • Voorzitter: Dhr. Bart Somers - burgemeester Mechelen
  • Mevr. Sophie De Wit - burgemeester Aartselaar
  • Dhr. Walter Horemans - burgemeester Berlaar
  • Dhr. Guido Vaganée - burgemeester Bonheiden
  • Dhr. Jeroen Baert - burgemeester Boom
  • Dhr. Luc De Boeck - burgemeester Bornem
  • Dhr. Marc Van Der Linden - burgemeester Duffel
  • Dhr. Marc Vleugels - burgemeester Heist-op-den-Berg
  • Dhr. Luc Bouckaert - burgemeester Hemiksem
  • Dhr. Frank Boogaerts - burgemeester Lier
  • Dhr. Paul Verbeeck - burgemeester Nijlen
  • Dhr. Peter Gijsbrechts - burgemeester Putte
  • Dhr. Koen Van den Heuvel - burgemeester Puurs
  • Dhr. Geert Antonio - burgemeester Rumst
  • Dhr. Rob Mennes - burgemeester Schelle
  • Dhr. Peter Van Hoeymissen - burgemeester Sint-Amands
  • Dhr. Kristof Sels - burgemeester Sint-Katelijne-Waver
  • Dhr. Eddy Bevers - burgemeester Willebroek


Bezoek de nationale website via www.hulpverleningszone.be.